Jim Bevenhall Journal

This is my trivial journal, updated daily since 1984 - probably one of the oldest available online with at least a remotely contemporary content written by someone still alive. No English translation is available (please do not try to use translate.google) since all of my notes are in Swedish, and no room for comments or superflous links. This is not a "blög" and has never been one.

Detta är sökmotorn för min journal, som dagligen uppdaterats sedan 1984.
Påpekas bör att syftet enbart är att vara en personlig hjälpreda. Se det som att bläddra i min privata kalender; eventuella kommentarer eller synpunkter skall framföras direkt till mig. Detta är ingen blog, dagbok eller memoar utan bara en trivial bokföring av min synnerligen alldagliga tillvaro. Gillar du inte vad du läser; låt bli. "Byt kanal!".

Hittar du något namn här via google, linkedin eller facebook: jag har ingen kontroll över sökmotorindexering.
Förekommer ett omnämnande här utan att det finns någon uppenbar koppling till mig, så kan det bero på att noteringar från allt möjligt nonsens registrerats och indexerats. Även pre(!)-internet.

Datum:
Text:
[Rensa]
Saknade (OCR-scannade) perioder [1988.04-1988.08] är inte fullständigt korrekturlästa.

Använd +/- i textfältet för att inkludera/utesluta sökord. FAQ. Ett simpelt exempel på sökning finns [här].
Kommer du hit via google bör du [rensa] och göra [sök] manuellt.

© Jim Bevenhall - "Verba Volant Scripta Manent"
    Söker på Bob Chapple (35 träffar):
1987-05-16
Uppe vid 12-tiden. Camilla och jag åkte in till stan. Åt lite på Chez Charles, gott,och köpte sedan lite skivor på Domus. Två INXS. Åkte hem när Camilla skulle jobba. Lite senare tog jag med mig ett par vinflaskor hem till Elisabet. Så småningom hamnade ...
Sat, May 16, 1987

1987-08-30
Uppe vid 11. Gick ner till morsan en stund, åt en pizza. Trött dag, sysslolös, så jag åkte hem till Lise-Lotte. Vi åkte till Glasscaféet och drack kaffe och åt glass (vad-annars) och sedan hyrde vi "Club Paradise" på Aveny Video och åkte hem till mig. Ös...
Sun, August 30, 1987

1987-09-12
Lyckades sova till 14. Ringde Elisabet. Hon mådde dåligt. Åkte hem till henne efter att ha hälsat på Hasse och skjutsat honom till stan. Fipplade ut den avbrutna nyckeln, handlade junk i Fyrklövern. Slappade hemma hos henne resten av kvällen. Satan, jag ...
Sat, September 12, 1987

1987-10-07
Regnig morgon. När jag ringde och väckte Elisabet hade hon pratat med Bob. Han är ute nu. F... Slutade rätt tidigt. Gjorde en inkörning på ugnen. Åkte hem till Camilla & Elisabet på kvällen, tog med brorsans video. Ringde ju Veronica... min "Cobra" och "...
Wed, October 7, 1987

1987-10-12
Berusad morgon. Nähä. Använde "komma-sent-rutinen" på kontoret. Pratade lite med Camilla. Bob hade ju ringt igår. Han kan inte skicka någon biljett till Elisabet inom tre veckor. Sweet. Var nere och hälsade på mina föräldrar när jag kom hem. Handlade se...
Mon, October 12, 1987

1987-10-28
När jag ringde och väckte Elisabet sa hon att Evelyn ringt. Bob hade däremot inte ringt igår heller. Kollade runt priser på del CRX:er... mest lockande var givetvis den dyraste: 107KSEK, en 87:a på Förenade Bil. Rydh ringde, vi skall "close the deal" imo...
Wed, October 28, 1987

1987-10-29
Allt som vanligt, lite lätt berusad när jag gick upp. Sorgligt. Bob ringde igår, sa Elisabet. Svårt med biljett, typ. Några ringde på Bianchi-annonsen... sålde den till en slusk där vi gjorde upp i receptionen. Var hemma på lunchen och tömde den och fick...
Thu, October 29, 1987

1987-10-30
I morse ringde Elisabet och väckte mig - hon hade pratat med Bob inatt. Han kunde ju inte ordna någon biljett åt henne... jag skulle hjälpa henne. Kul. Fixade det ganska omgående samtidigt som jag balanserade Camillas konton. Pengar flaxade hit och dit. ...
Fri, October 30, 1987

1987-11-03
Trött morgon... inte så konstig, med tanke på att jag monterade kök till midnatt igår. Ringde och stämde träff med Susann på onsdag. Hade möte med en grabb från DEC större delen av em. Åkte till Länsstyrelsen och hämtade ett skattemärke innan jag plockad...
Tue, November 3, 1987

1987-11-30
Var uppe en stund vid tvåtiden, skulle ringa Elisabet... men jag hade sådan hangover så jag gick till sängs igen. Till slut gick vi i alla fall upp vid fyra. Åt (nåja, drack) frukost i Kings Cross, åkte sedan hem till Camilla och hämtade lite av hennes s...
Mon, November 30, 1987

1987-12-01
Sov uselt. Åkte hem till Camilla och väckte henne. Sedan iväg till Bondi.. köpte en cykel för 230AUD. Stoppade in den i bagaget, returnerade bilen till Hertz. Fikade på Geoffrey's medan vi tvättade. Hälsade på hos Mia. Shoppade. Var hemma hos mig, ombyte...
Tue, December 1, 1987

1987-12-02
Uppe vid 9. Ringde och väckte Camilla. Hon kom. Efter frukost på Geoffrey's cyklade vi hem till Elisabet & Bob, trots att det började mulna till. Så när Bob skulle iväg med Craig tog vi bussen til Warringah Mall och shoppade i ett par timmar. Senare på ...
Wed, December 2, 1987

1987-12-05
Sov uselt. Uppe vid 9, tog tåget till Springfield och hämtade mina prylar. Har varit här i en vecka nu och allt har väl inte varit toppen, men det var inte oväntat. Det blir bättre. Vid halv 12 väckte jag Camilla, vi cyklade ner till beachen och Bondi C...
Sat, December 5, 1987

1987-12-06
Uppe vid halv 1. Efter en kaffe till frukost gick vi ner till beachen. Badade, vilda vågor, åt lite efter en dusch. Svepte några öl innan jag tog taxi+färja+buss hem. Ansträngande dag... Camilla var utflugen utan ett spår. Hon kom i o f s hem vid elva, ...
Sun, December 6, 1987

1987-12-09
Åt på Cosmopolitan efter att ha vaknat vid 12. Flanerade runt i BJ. Tog ut 500$ på flexitellern. Var på Gasverket. Cyklade in till city & köpte en bunt böcker. När jag kom hem var Camilla väck. Har en känsla av att hon inte längre tycker om mig. Ibland d...
Wed, December 9, 1987

1987-12-13
Uppe vid 10 redan. Lite bakis, men det gick över när jag cyklade bort till CQ och tog färjan till Manly. Var över till Freshwater, kollade om Bob och Elisabet var där. Lade mig på beachen, kanonväder. Över till Freshwater igen under em, träffade Elisabet...
Sun, December 13, 1987

1988-01-03
Ann kom och plockade upp oss båda vid 9 och skjutsade oss till CQ. Sven och jag tog färjan över och tittade på Iron Man, tävlingen på Manly. Ringde Elisabet, vi träffades - Bob också! - på Cadillac Café. Drack Campari. Tog hydrofoilen hem, hälsade på Ann...
Sun, January 3, 1988

1988-01-05
Uppe före 10 eftersom det var soligt... tog bussen (hellride! skolbarn) till CQ och färjan över till Manly. Åt frukost på Cadillac Café innan vi lade oss på beachen. Varmt & höga vågor. Ringde Elisabet på tillbakavägen, försökte locka med henne ut ikväll...
Tue, January 5, 1988

1988-01-16
Vaknade vid 10 när Ann kom och hämtade Sven. Lätt hangover. Var nere på L&S och ordnade hyran och köpte bröd. Slappade runt i Bondi Junction hela dagen. Mötte upp Elisabet och Bob, Giulia och Staffan & Camilla i Luna Park. Strosade bara runt lite. Tog fä...
Sat, January 16, 1988

1988-01-19
Var borta på banken och betalade kylskåpshyran. Ringde Elisabet för att synka aktiviteter med ”First Fleet”. Handlade frukost. Ont i levern. Var på Geoffreys i Kings X vid två. Släntrade ner till Operahuset genom RB6, matade en ål på vägen. Köpte en tshi...